1 oktober 2012

Krokante avocadofrietjes

Dit recept kwam ik tegen op het YouTubekanaal van The Sweetest Vegan. Het gekke is dat ik het principe van avocado bedekt in broodkruim en vervolgens gefrituurd of gebakken al vaker had gezien, maar het sprak me nooit echt aan. Er was echter iets aan de manier waar op The Sweetest Vegan het omschreef, waardoor ik gelijk naar de supermarkt rende om een avocado te halen.

Wat me over de streep trok was het moment waarop ze de textuur omschreef. Knapperig aan de buitenkant, maar met dat kenmerkende romige van avocado aan de binnenkant. Dat moest wel lekker zijn! En inderdaad, dat was het ook. Serveer de frietjes wel met een sausje, want dat maakt ze nog lekkerder.



Ingrediënten:
  • 1 avocado, goed rijp maar niet te zacht
  • Broodkruim/panko/paneermeel om te paneren
  • Eventueel kruiden voor door het broodkruim
  • Zonnebloemolie of kokosolie om in te frituren

Bereiding:
  • Haal de schil van de avocado af, verwijder de pit en snijd de avocado in niet te dikke plakken. Zo’n 5-6 plakjes uit een halve avocado.
  • Doe broodkruim in een bord, kruid dit eventueel, en wentel de avocado hier in rond. Je hoeft geen ei om de avocado heen te doen, maar je moet wel het broodkruim goed aandrukken.
  • Verwarm de olie tot 180 graden. Frituur hierin de avocadofrietjes tot ze goudbruin en gaar zijn.
  • Besprenkel eventueel met wat citroensap en serveer meteen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...