10 oktober 2012

Ratatouille met een gepocheerd eitje

Op 24Kitchen zag ik Eric Ripert een hele uitgebreide ratatouille maken. Met een gepocheerd eitje. Een waarbij er absoluut geen deksel op de pan mocht, want dan zou de courgette verkleuren. En waar nog veel meer regeltjes en stappen aan verbonden waren. Vast een culinair hoogstandje, maar mij teveel gedoe op een doordeweekse woensdagavond. Zeker als ik ook nog eens ziek ben.

Mijn variant is dus een snellere, simpele versie hiervan. En mijn courgette is, ondanks de deksel op de pan, toch echt gewoon mooi groen gebleven. Puh.



Recept van BBC Good Food
Ingrediënten:
  • 1 el olijfolie
  • 1 ui, gesnipperd
  • 1 paprika, in reepjes
  • 2 teentjes knoflook, fijngehakt
  • 1 eetlepel verse rozemarijn, fijngehakt
  • 1 aubergine, in blokjes
  • 2 courgettes, in blokjes
  • 1 blik tomatenblokjes
  • 1 el balsamicoazijn
  • 4 eieren

Bereiding:
  • Verwarm de olijfolie in een pan. Voeg ui, paprika, knoflook en rozemarijn toe en bak zo’n 5 minuten. Voeg dan de aubergine en courgettes toe, en bak nog zo’n 2 minuten. Voeg tenslotte de tomatenblokjes toe, en zo’n 400 ml water. Laat dit geheel de eerste 20 minuten afgedekt pruttelen, daarna nog eens 25 minuten zonder deksel.
  • Roer de balsamico door de ratatouille. Breek dan de eitjes in de ratatouille en doe de deksel op de pan. Laat 2-5 minuten pruttelen, afhankelijk van hoe gaar je je eieren wilt hebben. Serveer met brood.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...