27 januari 2013

Wraps uit de oven

Vorige week maakte ik wraps. L. vond ze lekker, maar zei “Ik wil geen groenten in mijn wraps.” Aangezien ik altijd vind dat je iets zelf moet doen als je denkt dat je het beter kan, zei ik dat hij de volgende keer zijn versie van wraps maar moest maken.

Zoals je ziet aan onderstaand ingrediëntenlijstje, zijn paprika’s, uien en champignons volgens L. geen groenten. Die discussie laat ik verder maar voor wat het is. Zijn wraps waren in ieder geval wel erg lekker. Zo lekker dat ik ze met plezier een plekje geef op mijn site. 



Ingrediënten:
  • 400 gram mager rundergehakt
  • 2 uien, gesnipperd
  • 6 tenen knoflook (ja, echt), fijngehakt
  • 2 paprika’s, in blokjes
  • 200 gram champignons, in dunne plakjes
  • 1 blik tomatenblokjes
  • 1 tl paprikapoeder
  • Flinke snuf chilipoeder
  • 1 tl gedroogde peterselie
  • Geraspte kaas naar smaak (lees: veel)
  • Wraps

Bereiding:
  • Verwarm de oven voor op 175 graden.
  • Bak het gehakt in een droge anti-aanbakpan rul en goudbruin. Voeg de uien, paprika en champignons toe en bak een paar minuten mee. Voeg dan ook de knoflook, paprikapoeder, chilipoeder en peterselie toe. Bak nog een minuutje mee en voeg dan de tomatenblokjes toe. Laat iets inkoken als de vulling te nat is. 
  • Doe wat geraspte kaas in de wrap. Leg hierop de vulling en rol de wrap op. Leg de wraps naast elkaar in de ovenschaal en bestrooi met nog meer geraspte kaas. Zet de schaal zo´n 5 minuten in de oven, of tot de kaas gesmolten is en de wraps wat krokant worden aan de randjes.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...