5 januari 2013

Gegrilde avocado met tomatensalsa

Gegrilde avocado. Ik had al vaker van het concept gehoord, maar ik kon me er zo weinig bij voorstellen. Ik ben gek op de zachte romigheid van deze vrucht, maar ik kon me niet voorstellen hoe grillen het nog lekkerder zou maken.

Toch is het zo. Het grillen van de avocado geeft een, en ik heb een hekel aan dit woord, nootachtige smaak die de avocado naar een heel nieuw niveau tilt. Heerlijk! Zeker met de frisse tomaatjes erbij.



Ingrediƫnten:
  • 1 avocado, gehalveerd en ontpit
  • Handvol cherrytomaatjes
  • 2 tl appelciderazijn
  • zout en peper
  • Snufje knoflookpoeder
  • 1 tl fijngehakte peterselie

Bereiding:
  • Zet een grillpan op hoog vuur en laat deze een paar minuten goed heet worden.
  • Snijd ondertussen de cherrytomaatjes in vieren. Roer hier de azijn, zout, peper en knoflookpoeder doorheen. Maak af met de peterselie.
  • Leg de avocado met de snijkant in de grillpan. Bak zo’n 3-4 minuten, of tot je een mooie grillstreep ziet. Serveer de avocado met de tomaatjes er in.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...