19 januari 2013

Stevige tomaten-groentensoep

Gistermiddag kwam ik thuis uit mijn werk. Ik had het koud, ik had honger en ik was toe aan comfort food. Ik wist dat L. pas laat thuis zou zijn en het eten dus nog even op zich zou laten wachten. Daarom ging ik over tot het maken van deze soep. Gemaakt van allerlei restjes in de koelkast, maar zo lekker dat ik er de volgende keer de ingrediĆ«nten gewoon voor in huis zou halen. 



Ingrediƫnten:
  • 75 gram chorizo, in kleine blokjes
  • 1 ui, fijngesnipperd
  • 2 teentjes knoflook,fijngesnipperd
  • 100 gram soepgroenten
  • 200 gram tomatenblokjes
  • 1 liter kippenbouillon
  • 1 el appelciderazijn
  • 3 el thai sweet chili sauce
  • 1 kopje rijst

Bereiding:
  • Bak de chorizo op laag vuur uit zodat het vet loskomt. Voeg de uien, soepgroenten en knoflook toe en laat meebakken tot de groenten zacht en de uien glazig zijn. Voeg de tomatenblokjes, azijn, thai sweet chili sauce en kippenbouillon toe. 
  • Laat de soep aan de kook komen en voeg de rijst toe. Laat koken tot de rijst gaar is. Serveer eventueel met wat yoghurt en/of geraspte kaas.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...