2 november 2012

Strudel van prei met geitenkaas en kastanjechampignons

De prei-liefhebber was het misschien al opgevallen: bijna een jaar Blondie Kookt en nog nooit een recept met prei. Zelfs niet een heel klein beetje. Ik heb namelijk het vreemde idee dat ik prei niet zo lekker vind. Wat onzin is, want deze strudels vond ik heerlijk. En ik heb nog nooit iets met prei gegeten dat ik niet lekker vond. Waarom ik die halve palmbomen dus nooit pak in de supermarkt, is mij een raadsel.

Gelukkig heeft dit recept me er maar weer eens van doordrongen dat ik prei helemaal niet vies vind, maar juist erg lekker. Ik moet dus op zoek naar meer lekkere preirecepten. Wat is jouw favoriet?



Voor 4 personen, van BBC Good Food
Ingrediƫnten:
  • 500 gram prei, in dunne ringen
  • 150 ml bouillon
  • 175 gram kastanjechampignons, in partjes
  • 4 blaadjes filodeeg
  • 1 el olijfolie
  • 85 gram zachte geitenkaas

Bereiding:
  • Verwarm de oven voor op 180 graden.
  • Doe de prei en bouillon in een pan, en laat 5-7 minuten, of tot de prei zacht wordt, met de deksel op de pan stoven. Voeg de champignons toe en laat nog 3 minuten, met deksel, stoven. Haal dan de deksel van de pan en laat inkoken tot bijna al het vocht verdwenen is. Leg de groenten op een groot bord om wat af te koelen.
  • Besmeer een velletje filodeeg met olijfolie en vouw de korte kanten naar elkaar toe. Je filodeeg is nu twee lagen dik. Leg hierop een kwart van het preimengsel en verkruimel daar een kwart van de kaas bovenop. Rol het deeg op en plak de randjes aan elkaar met wat olijfolie. Doe dit voor alle vier de vellen filodeeg.
  • Leg de rollen op een bakplaat. Bak ze in 25 minuten goudbruin en knapperig.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...