20 november 2012

Geitenkaasballetjes met bacon-kruidenkorst

Op Twitter heb ik het eens gehad over geitenkaasballetjes met een bacon-kruidenkorstje. Ik was in de volledige veronderstelling dat ik hier ook een recept voor op mijn blog had staan. Tot iemand er naar vroeg en ik me een half uur lang een ongeluk zocht naar het recept. Uiteindelijk kwam ik tot de conclusie dat ik me vergiste. En aangezien Yvonne deze balletjes graag met kerst op tafel wil zetten, besloot ik ze toch nog maar een keertje voor haar te maken.

Deze balletjes zijn ideaal voor een avondje met visite. Ze zien er bijzonder uit, zijn erg lekker en kunnen makkelijk een dagje van tevoren gemaakt worden. Haal ze een halfuurtje voor het serveren uit de koelkast, anders zijn ze wel heel koud. En varieer vooral met kruiden die je zelf het lekkerst vindt.



Voor 6-8 balletjes, makkelijk te verdubbelen
Ingrediƫnten:
  • 100 gram geitenkaas
  • 75 gram bacon
  • 1 ½ el fijngehakte kruiden naar smaak (ik had bieslook, tijm en platte peterselie)

Bereiding:
  • Bak de plakken bacon in een droge anti-aanbakpan op laag vuur mooi krokant. Laat uitlekken op een stukje keukenpapier.
  • Rol balletjes ter grootte van een eetlepel van de geitenkaas. Zo zijn het tweehapsballetjes. Je kan ze ook kleiner maken.
  • Hak de bacon samen met de groene kruiden tot je een superfijn mengsel hebt, haast poeder. Leg dit op een bord en rol de balletjes geitenkaas hier doorheen. Zorg dat de balletjes rondom gelijkmatig bedekt zij met een laagje van het mengsel.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...