11 juni 2012

Watermeloenlimonade met munt

Bij mijn fijne Turkse supermarkt lagen watermeloenen. Grote watermeloenen. Meloenen van 10 kilo, om precies te zijn. Ze zagen er zo lekker uit, dat ik een halve meenam. Maar ja, die dingen blijven niet eeuwig goed in de koelkast, dus moest ik er toch iets mee verzinnen. Ik moest gelijk denken aan een recept van Eetlust. Een heerlijke dorstlesser op basis van watermeloen. Met een paar kleine aanpassingen kwam daar onderstaand recept uit.

Dit drankje ga ik zeker vaker maken. Het is verfrissend, vernieuwend en gezond. In mijn hoofd zie ik al mijn fantastische blauwe kan op de tuintafel staan waaruit dan deze prachtige roze limonade komt. Veel zomerser dan dat gaat het niet worden.



Ingrediƫnten:
  • 1/2 middelgrote watermeloen
  • 2 citroenen
  • fles licht bruisend water
  • Een handje muntblaadjes

Bereiding:
  • Pers 2 citroenen uit. Hak de halve watermeloen in stukken, zonder schil uiteraard. Doe citroensap, watermeloen en munt in de blender en pureer. Schenk het in een kan en laat het in de koelkast door en door koud worden. Leg de fles water ook in de koelkast.
  • Vul een glas voor de helft met de watermeloen, vul bij met het licht bruisende water, eventueel nog wat ijsklontjes erbij.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...