21 juni 2012

Ananas uit de oven

Ananas. Dit fruit doet me denken aan zomer. Zonnebrand. Kokosnoten en tropische temperaturen. Maar helaas, op het moment dat ik dit schrijf onweert het buiten. Toch nam ik de ananas mee, vastbesloten om er iets mee te maken dat bij dit weer zou passen.

Warm fruit vind ik heerlijk als het weer niet zo meewerkt, dus dit recept is perfect voor dagen als deze. Het is zoet, warm en de smaak van ananas geeft toch net die zomerse boost die ik nu zo hard nodig heb.



Voor 2 personen
Ingrediƫnten:
  • 4 plakken verse ananas
  • 2 eetlepels rietsuiker
  • 2 kaneelstokjes of 1 theelepel kaneelpoeder

Bereiding:
  • Verwarm de oven voor op 180 graden.
  • Leg twee plakken ananas naast elkaar op een groot stuk bakpapier of aluminiumfolie. Bestrooi de ananas met de rietsuiker. Leg hier het kaneelstokje bij of bestrooi met kaneelpoeder. Vouw het bakpapier stevig dicht, zodat er geen vocht uit kan lopen.
  • Bak de ananaspakketjes 30 minuten in de oven. Serveer eventueel met een bolletje ijs, als het weer wat beter is.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...