14 juni 2012

Snelle spinaziesalade met watermeloen en feta

Ik hou niet van fruit in mijn eten. Wel bij het toetje, maar niet in een hoofdgerecht. Warme abrikozen in een tajine? Ik vis ze eruit. Rozijnen in de pastasalade? No thanks. Pizza Hawaii? Daar ga ik het niet eens over hebben. Maar na het horen van vele enthousiaste verhalen over de combinatie van feta met watermeloen moest ik het toch eens proberen. Die halve watermeloen van 5 kilo die vanuit de koelkast riep om opgegeten te worden, gaf me het laatste zetje.

Vanaf nu kan ik niet meer zeggen dat ik niet van fruit bij mijn eten hou, want feta met watermeloen is dus inderdaad een donders goede combinatie. Ik vind het jammer dat ik zo lang zo koppig ben geweest anders had ik al vele zomers van deze heerlijke combinatie kunnen genieten. Gelukkig ga ik er vanuit dat ik nog lang niet dood ga en dus nog tijd genoeg heb om van dit perfecte huwelijk tussen zout en zoet te kunnen eten. Dit gerecht is in ieder geval mijn go-to salade deze zomer.



Voor 2 personen
Ingrediƫnten:
  • 200 gram feta
  • ¼ van een middelgrote watermeloen
  • Een paar handenvol gewassen spinazie
  • Handvol peterselie en muntblaadjes
  • 2 el olijfolie
  • 1 el citroensap

Bereiding:
  • Snijd de feta en watermeloen in even grote stukken. Doe spinazie in een kom en verdeel hier de watermeloen en feta over.
  • Maal in de keukenmachine of met een vijzel de muntblaadjes, peterselie, olie en citroensap tot een dressing. Laat hier schepjes van op de salade vallen. Garneer met nog wat blaadjes munt.
  • Serveer zo als bijgerecht of met een broodje als maaltijdsalade.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...