25 juni 2012

Krokante pompoenparten

Dag meneer Ottolenghi. Leuk om eindelijk eens kennis met u te maken. Ik heb al veel over u gehoord. Dat u vooral graag met groenten kookt, maar geen vegetariër bent. In tegenstelling tot wat veel mensen denken. Leuk om te weten dat er koks zijn zoals u, die groenten in de belangstelling durven te zetten zonder het gelijk als vegetarisch te willen benoemen.

Ik moet wel zeggen dat ik veel van uw recepten een beetje intimiderend vond. Lange ingrediëntenlijsten en soms ingrediënten waarvan ik me afvroeg waar ik het vandaan moest halen. Maar toen ik dit recept van u op Foodgawker tegenkwam, wist ik gelijk dat ik het moest maken. Ik ben namelijk gek op pompoen en op Parmezaanse kaas. Het ingrediëntenlijstje van dit recept viel ook mee. De smaak van de pompoen was fantastisch en we gaan het zeker vaker maken. Of ik al een kookboek van u heb? Nee. Maar die staat nu wel op mijn verlanglijstje.

Het was leuk om u te leren kennen, meneer Ottolenghi. Ik hoop u snel weer eens tegen te komen.



Ingrediënten:
  • 700 gram (fles)pompoen, met schil
  • 50 gram geraspte Parmezaanse kaas
  • 20 gram broodkruim
  • 2 eetlepels fijngehakte peterselie
  • 2,5 theelepel fijngehakte tijm
  • schil van 1 citroen, geraspt
  • 2 tenen knoflook, geperst
  • 60 ml olijfolie 
Bereiding:
  • Verwarm de oven voor op 190 graden.
  • Snijd de pompoen in plakken van 1 cm dik. Leg ze plat op een bakplaat bekleed met bakpapier/aluminiumfolie. Besmeer de plakken pompoen met de olijfolie.
  • Meng Parmezaanse kaas, broodkruim, peterselie, tijm, citroenschil en knoflook in een kom. Strooi dit over de plakken pompoen. Bak de plakken pompoen 30 minuten in de oven tot ze goudbruin en gaar zijn. Als de bovenkant te donker wordt terwijl de pompoen nog niet gaar is, bedek de ovenschaal dan met wat aluminiumfolie.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...