24 juni 2012

Citroen-kokossquares

Volgens mij heb ik het al eens eerder gezegd: zomerse temperaturen vragen om zomerse baksels. Het liefst iets waar de oven niet voor aan hoeft. Nu zijn de zomerse temperaturen nog niet echt aanwezig, maar ik weiger me langer neer te leggen bij het feit dat het rotweer is. Dus doe ik met dit baksel net alsof de zon buiten hevig schijnt en ik niet naar buiten kan zonder mijn nieuwe zonnehoed.

Als je denkt aan baksels zonder oven, kom je al snel uit bij een kwarktaart. Maar daar had ik nu net geen zin in. Gelukkig brachten deze heerlijke hapjes licht in de duisternis. Citroen en kokos zijn perfecte zomersmaken en deze squares zijn in een mum van tijd klaar. Zeker als je een keukenmachine hebt.



Voor 16 squares, recept van A Splash Of Vanilla
Ingrediƫnten:
Voor de bodem
  • 80 gram boter
  • 175 ml gezoete gecondenseerde melk
  • 20 ml citroensap
  • Schil van 1 citroen, geraspt
  • 250 gram digestive biscuit
  • 80 gram gedroogde kokosrasp
Voor het glazuur:
  • 220 gram poedersuiker
  • 40 ml citroensap
  • 3,5 eetlepel gedroogde kokosrasp 
Bereiding:
  • Verwarm de boter en de gecondenseerde melk in een pan met dikke bodem op laag vuur tot de boter gesmolten is.
  • Verkruimel de biscuits in de keukenmachine of met een deegroller. Meng botermengsel, citroensap en – schil en kokosrasp door de koekjes. Roer tot je een stevig deeg hebt. Verdeel dit in een gelijkmatige laag over een met bakpapier bekleedde bakvorm van 20x20 cm. Zet een kwartiertje in de koelkast.
  • Maak vlak voor gebruik het glazuur door poedersuiker, citroensap en kokosrasp te mengen. Verdeel dit meteen over de koekbodem. Laat op kamertemperatuur opstijven.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...