1 december 2012

Kip tikka masala zonder pakje

De Indiase keuken vind ik altijd een beetje een lastige. Voor mijn gevoel kost het altijd veel tijd en zijn er veel verschillende specerijen voor nodig. Dat laatste is op zich niet erg, maar tijd heb ik nu eenmaal niet altijd. Gelukkig kwam ik per toeval dit recept tegen op Skinnytaste.com en ik wist meteen dat ik het wilde maken. Dit recept zag er heerlijk uit, maar viel mee qua ingrediƫnten en leek me ook niet al te tijdrovend.

De praktijk viel niet tegen. Dit recept stond snel op tafel en was echt overheerlijk. Ik was blij dat ik genoeg voor 4 personen had gemaakt. Wat overbleef, bleek namelijk een fantastische lunch op het werk de volgende dag.



Voor 4 personen, van Skinnytaste.com
Ingrediƫnten:
  • 1 el olijfolie
  • 1 ui, gesnipperd
  • 1 el vers geraspte gember
  • 3 teentjes knoflook, fijngehakt
  • 1 blik tomatenblokjes (400 gram)
  • 125 ml Griekse yoghurt
  • 250 ml halfvolle melk
  • 1 el komijnpoeder
  • 1 el garam masala
  • 1 el kurkuma
  • 1 tl chilipoeder
  • 2 kipfilets, in blokjes
  • Fijngehakte koriander

Bereiding:
  • Fruit de ui in de olijfolie tot deze transparant is. Voeg dan de gember, knoflook, komijnpoeder, garam masala, kurkuma en chilipoeder toe. Bak dit 1-2 minuten door.
  • Voeg dan de tomatenblokjes, Griekse yoghurt en melk toe. Laat dit zo’n 10 minuten zachtjes inkoken tot de saus wat dikker is. Doe dan de blokjes kip in de saus en laat dit nog zo’n 10-12 minuten meepruttelen, of tot de kip gaar is.
  • Serveer met rijst of naanbrood en bestrooi met de koriander.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...