6 december 2012

Homemade borstplaat

Misschien had ik dit recept beter voor Sinterklaas online kunnen zetten. Uiteindelijk hoort borstplaat vooral op tafel naast de pepernoten en chocoladeletters. Toch vind ik borstplaat passen bij de gehele decembermaand. Dus plaats ik het gewoon nu. En als je het daar niet mee eens bent, dan moet je dit recept maar gewoon opslaan voor 5 december 2013.

Ik heb de borstplaat in stukken gebroken want ik had geen zin om te pielen met vormpjes. Mocht je dat toch willen, giet het mengsel dan in de vormpjes in plaats van ze te proberen uit te steken uit een groot plakkaat. Dat laatste werkt namelijk niet.



Recept van Allerhande 11 - 2011
Ingrediƫnten:
  • 500 g witte basterdsuiker
  • 175 ml slagroom
  • 50 g boter
  • 1 stick instant espresso (doosje 25 sticks), of een andere smaakmaker zoals cacao, vanille extract of iets dergelijks

Bereiding:
  • Leg het bakpapier op een glad oppervlak en leg de vormpjes erop. Doe de suiker, slagroom en boter in een steelpan en breng het mengsel op laag vuur aan de kook. Laat 20-30 min. inkoken tot er nog 2/3 over is en alle suikerkristallen zijn opgelost. Roer constant.
  • Neem de pan van het vuur en roer tot het mengsel niet meer borrelt en ondoorzichtig wordt. Schenk de helft van het suikermengsel in de helft van de vormpjes. Roer het espressopoeder snel door de andere helft en schenk in de rest van de vormpjes. Laat helemaal afkoelen. Zet de vormpjes op hun kant als u witte stipjes ziet; dan kunnen ze aan beide zijden verder uitharden.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...