8 december 2012

Marshmallow log a.k.a. Lolly cake a.k.a. Church windows

Na het lezen van mijn recept voor Lamingtons, zei Johnny dat hij ineens ontzettend trek had in Marshmallow log. Niet wetende wat dat was, deed ik een rondje Google. Daar werd ik niet veel wijzer uit. Zoals zo vaak zijn er zo veel varianten van dit recept, dat ik door de bomen het bos niet meer zag. Gelukkig wilde Johnny me wel het recept van zijn moeder geven.

Op het eerste gezicht lijkt dit recept niet heel bijzonder. Koekjes, gecondenseerde melk, marshmallows en kokos. Maar als deze ingrediënten gecombineerd worden, heb je iets hemels. Iets geniaals. Echt, als je iets lekkers wilt maken en je hebt weinig tijd, maak dit. Kan je er ook nog heel tof bij vertellen dat het een Nieuw - Zeelands familierecept is.

Overigens maakte ik twee versies. Eén met cacaopoeder, één zonder. Op de foto hieronder zie je die zonder cacaopoeder.



Ingrediënten:
  • 1 blikje gezoete, gecondenseerde melk
  • 2 eetlepels cacaopoeder
  • 200 gram mariabiscuits
  • 150 gram mini marshmallows, of gewone marshmallows in kleine stukjes geknipt
  • 40+20 gram gedroogde kokos 

Bereiding:
  • Verkruimel de koekjes zo fijn mogelijk, bij voorkeur in een keukenmachine. Roer hier de cacaopoeder, 20 gram kokos en marshmallows doorheen. Giet dan de gecondenseerde melk erbij en roer dit tot een stevig mengsel.
  • Doe de 40 gram kokos in een diep bord. Verdeel het koekjesmengsel in vieren en maak hier vier rollen van. Rol deze door de gedroogde kokos tot ze rondom voorzien zijn van een mooi gelijkmatig laagje. Leg de rollen dan op plasticfolie en rol dit strak op. Laat de rollen minstens vier uur opstijven in de koelkast en haal ze er 20 minuten voor het serveren uit.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...