14 december 2012

Goede kookvoornemens 2013

Vorig jaar maakte ik een lijstje met goede kookvoornemens. Het leek me leuk om eens terug te kijken wat ik van mijn voornemens heb gemaakt. En natuurlijk om een nieuw lijstje voor volgend jaar te maken.

Voornemens voor 2012

Zelf pasta maken.
Dit heb ik uiteindelijk niet gedaan, helaas. Gaat heus nog wel gebeuren, maar moet er eerst een pastamachine voor kopen en dat is er het afgelopen jaar niet van gekomen.

Brood bakken.
Ja! Koffiebroodjes, kaneelbroodjes, lui brood van Nigella en stevig brood gevuld met olijven en zongedroogde tomaten: ze kwamen afgelopen jaar allemaal uit mijn oven. En het is lang niet zo moeilijk als gedacht.

Kookworkshops volgen.
Ook dit is niet gelukt. Het kopen van een huis, een grote verbouwing en vervolgens het einde van mijn relatie gooide nogal roet in het eten.

Vaker nieuwe dingen eten.
Mede dankzij mijn 100 Foods list is dit me goed gelukt. Met als hoogtepunt toch wel het eten van alligator.

Mijn baklijst afwerken.
Dit was een beetje een onbegonnen werk. Voor elk item dat ik van de lijst afstreepte kwamen er namelijk weer drie bij. Ik geloof wel dat ik alle dingen die vorig jaar op mijn lijstje stonden inmiddels gebakken heb, dus ik vind dit voornemen goed geslaagd.

Vaker iets zelfgemaakts geven als cadeautje.
Dit is me redelijk gelukt. Niet zozeer op verjaardagen maar wel als ik bijvoorbeeld bij iemand op bezoek ga. In plaats van bloemen of wijn neem ik tegenwoordig vaak iets lekkers mee. Veel persoonlijker en ik heb nog niemand horen klagen.



Voornemens voor 2013

Zelf pasta maken.
Ja, hij moet er weer op. Het zal potverdorie toch een keer moeten gebeuren.

Vaker uit kookboeken koken
Ik heb een flinke collectie kookboeken maar kijk toch vaak als eerst online voor een recept. Stom, met al die boeken in de kast dus daar ga ik eens beter gebruik van maken.

Moleculair koken
Mijn collega houdt zich graag bezig met moleculair koken en we hebben inmiddels afgesproken dat we dat samen eens gaan doen. Ik wil het al jaren proberen maar heb geen idee waar ik zou moeten beginnen. Ik hoop dus dat ik samen met hem een mooi moleculair menu op tafel kan zetten. Natuurlijk volgen er foto’s en recepten.

Mijn ‘gereedschap’ uitzoeken
Ik heb lades vol met allerlei ‘handige’ gadgets en andere kookgerelateerde spullen. Ik zie soms door de bomen het bos niet meer, dus ik ga alles uitzoeken en bedenken wat ik wel en niet meer gebruik. Een soort kleine keuken make-over, zal ik maar zeggen.

Bron foto: FreeDigitalPhotos.net - Idea Go

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...