22 december 2012

Geitenkaasballetjes 2.0

De geitenkaasballetjes met bacon-kruidenkorst die ik een maandje geleden online zette, vond ik zelf erg lekker. Ik wilde ze dan ook dit jaar, net als vorig jaar, eigenlijk weer op de kersttafel zetten. Maar twee jaar exact hetzelfde hapje serveren, vind ik geen goed idee. Dus besloot ik het recept eens te herzien.

Het eindresultaat is nog steeds een geitenkaasballetje met een jasje, maar de smaak is compleet anders. De toevoeging van de geroosterde paprika aan de geitenkaas en de hazelnoten in de korst maken het een heel nieuw hapje. Deze zet ik dan ook zonder moeite op tafel tijdens kerstavond.



Ingrediƫnten:
  • 100 gram geitenkaas
  • 75 gram bacon
  • 1 ½ el fijngehakte bieslook
  • 10 hazelnoten
  • 1 rode paprika

Bereiding:
  • Rooster de paprika boven het vuur van je gasfornuis tot deze rondom volledig zwartgeblakerd is. Stop de paprika in een zak, knoop deze dicht en laat afkoelen. Verwijder dan de zaadlijsten en al het zwartgeblakerde vel. Snijd de paprika superfijn.
  • Rooster de hazelnoten in een droge koekenpan. Bak daarna de bacon, in dezelfde pan, op middelhoog vuur tot goudbruin en krokant. Hak de hazelnoten en bacon fijn, tot het haast poeder is. Roer hier de bieslook doorheen.
  • Prak met een vork de geitenkaas en de paprika door elkaar. Rol hier balletjes van. Rol de bolletjes door het hazelnotenmengsel tot ze rondom een gelijkmatig laagje hebben. Laat de balletjes minstens een uur opstijven in de koelkast.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...