10 december 2013

Boekreview: Texmex van Jonas Cramby

Het leuke van wanneer iemand die je nog niet zo heel goed kent een kookboek voor je uitzoekt, is dat de kans best bestaat dat het een boek is dat je zelf niet snel gepakt zou hebben. Zoals met dit kookboek. Ik kreeg het cadeau voor mijn verjaardag/housewarming, en ik heb zelf heel weinig met de texmex keuken. Niet omdat ik het niet lekker vind; ik heb gewoon te weinig ervaring met die keuken om zelf recepten te maken. Dat is dus nu niet langer het geval.



Texmex komt op mij over als een mannenboek. Stoere letters, rustieke foto’s en veel vlees en (foto’s van) bier. En dat vind ik eigenlijk best wel eens leuk.

De recepten zijn divers, en soms gezonder dan je zou denken. Recepten voor een lichte ceviche worden afgewisseld met dikke tex mex pannenkoekjes met veel maple syrup. Daarnaast is het boek erg volledig. Zowel ontbijt als nagerechten en cocktails zijn in het boek opgenomen. Kortom, je kan met dit boek zonder problemen een hele week tex mex eten bij elke gang. 



Overigens is Jonas Cramby, schrijver van dit boek, wel een voorstander van dingen zelf maken. Of het nu je tortilla’s, je tortillachips of je hamburgerbroodjes zijn, alleen zelfgemaakt zijn ze goed genoeg. En wil je zelf guacamole maken? Er staan maarliefst vijf verschillende recepten voor in dit boek.

Texmex van Jonas Cramby is o.a. te koop bij bol.com voor euro 23,95.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...