3 december 2013

Review Rosti Mepal Magrethe beslagkom met multideksel

De naam Rosti Mepal deed in eerste instantie geen belletje rinkelen. Tot ik op de website keek. Ik herkende meteen de leuke kunststof bekers en broodtrommels voor naar school. Ik wist alleen niet dat dit merk ook nog spullen verkocht met volwassenen als doelgroep. Blijkbaar wel. Servies, bewaardozen, bakbenodigdheden. Ze hebben het allemaal.

Ik mocht de set Margrethe beslagkom 3.0 l met multideksel uitproberen. Een beslagkom met schenktuit en een deksel met twee verwisselbare raspen en een schaaf er in. Het klonk mij in ieder geval zeer efficiënt in de oren. 



Wat zeggen zij?
Set bestaande uit een witte beslagkom Margrethe 3.0 liter met een multideksel inclusief 2 raspen en 1 schaaf. De raspen en schaaf zijn gemaakt van roestvrijstaal (RVS) en eenvoudig en veilig in de kunststof multideksel te plaatsen. De raspen zijn vooral geschikt voor het raspen van kaas, citrusvruchten, knoflook, gember of chocolade; de schaaf is erg handig voor het snijden van wortels, komkommers, aardappels of appels. De witte mengkom Margrethe van Rosti Mepal heeft een anti-slipring en staat stevig op het aanrecht; ideaal dus om te schaven en raspen!

Wat zeg ik?
Deze kom is handig. Eigenlijk heb je alles in één. Een stevige kom die dankzij de anti-slipring nergens heen gaat en waarin je dus stevig kan mengen. De raspen en schaaf in de deksel zijn scherp en gaan voor mijn gevoel lang mee. De schenktuit maakt de kom ook ideaal voor allerlei soorten beslag, omdat je het met de kom makkelijk in de vorm giet.

Door het deksel kan je je gerechten bereiden en bewaren in dezelfde kom. De kom kan bovendien in de vaatwasser, wat het extra makkelijk maakt.

Het enige nadeel aan de kom vind ik dat je deksel vies wordt als je iets raspt of schaaft. Dat is niet handig als je het deksel daarna meteen wilt gebruiken om je kom af te dekken. Maar goed, even een doekje erover en het probleem is opgelost.

Kortom: ik ben erg tevreden over deze kom en zou hem zeker aanraden. Kijk hier nog even voor een mooi filmpje van deze efficiënte set.

Deze set is te koop op www.rostimepalshop.nl en kost € 26,98.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...