5 december 2013

Stamppotgroenten van Albert Heijn

Ik ben niet van het koken met pakjes en zakjes. Omdat ik vind dat de meeste pakjes en zakjes weinig doen voor de smaak van je eten, om nog maar niet te spreken van de kwaliteit. Een tomatensaus van gedroogd tomatenpoeder is nu eenmaal minder gezond dan een saus gemaakt van verse tomaten of tomaten uit blik. 



Er zijn echter zakjes waar ik wel voorstander van ben. Namelijk zakken voorgesneden groente. Men kiest zo massaal voor het koken met pakjes omdat het zo lekker snel is. En een zak voorgesneden groenten is ook snel. Maar het is nog steeds wel groente. Als het goed is zonder kunstmatige geur-, kleur- en smaakstoffen.



Ik ben dan ook fan van deze nieuwe stamppotgroenten van Albert Heijn. Ze maken de dagelijkse maaltijd net even anders, maar wel gezond. Er zijn drie nieuwe combinaties, op basis van andijvie, boerenkool en groene kool. Mooie groene groenten die zorgen voor flink wat vitamines en vezels. Natuurlijk zijn deze pakken duurder dan een hele andijvie of een groene kool. Maar als dat betekent dat we met zijn allen weer gewoon lekker zelf onze aardappelpuree gaan maken en verse groenten binnenkrijgen, vind ik het prima.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...