13 augustus 2012

Spaghetti met Spaanse peper, krab en waterkers

Warm weer is heerlijk, maar ik merk dat ik het in de zomer toch moeilijker vind om lekkere gerechten op tafel te zitten. Onder andere omdat de hitte soms een nogal verlammende werking op mij heeft, maar ook omdat ik het lastig vind om licht te koken zonder steeds maar weer in salades te vervallen. Normaal gesproken zou ik daar ook nog wel genoegen mee nemen, maar dat wordt mijn blog ook niet interessanter van.

Gelukkig is daar het boek Voor Altijd Zomer van Nigella. Dit is het tweede recept uit het boek in een week dat ik op mijn blog zet, en overmorgen volgt er nog één. Dit boek redt mij keer op keer van saaie salades en andere inspiratieloze gerechten. Dit recept is daar weer een prachtvoorbeeld van. Snel klaar, makkelijk en licht, zonder saai te zijn.



Voor 4 personen als hoofdgerecht
Ingrediënten:
  • 2 tenen knoflook
  • 1 rode Spaanse peper, zonder zaadjes, gehakt
  • 300 gram krabvlees (van 1,25 kg krab of uit blik)
  • 125 ml extra vierge olijfolie
  • Sap en schil van 1 citroen
  • 500 gram spaghetti
  • Een handvol peterselie, gehakt
  • Een handvol waterkersblaadjes, gehakt

Bereiding:
  • Kook de pasta volgens de aanwijzingen op de verpakking.
  • Wrijf in een vijzel de knoflook met wat zout tot een gladde pasta. Voeg de gehakte peper toe en wrijf tot je een mooi rood mengsel hebt. Doe het krabvlees in de vijzel, trek het met een vork uit elkaar en giet er de olie bij. Voeg tot slot citroensap en –schil toe. Roer het mengsel door.
  • Giet de pasta af en doe deze terug in de pan. Doe er de krabsaus bij, hussel grondig en voeg peterselie en waterkers toe en hussel nog een keer.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...