7 augustus 2012

Kwarktruffels

Toen ik de eerste keer dit recept voorbij zag komen op de site van Maaike wist ik meteen dat ik ze wilde maken. Ik ben namelijk gek op zoet, maar zoet en gezond is nog veel beter. Deze truffels zijn namelijk vetarm, rijk aan vezels en proteïnen en ook nog eens vol met anti-oxidanten door de cacao. Al met al zou je deze bolletjes haast gaan eten voor de gezondheid in plaats van voor het lekker.

Overigens heten deze truffels officieel kwarkbolletjes, maar ik denk bij kwarkbolletjes aan de broodjes (witte puntjes) bereid met kwark die onze bakker verkoopt. Daarbij vind ik kwarktruffels toch net even wat luxueuzer klinken en dat verdienen deze truffels wel.




Ingrediënten:
  • 120 gram magere kwark/Griekse yoghurt
  • 80 gram geraspte kokos
  • 30 gram suiker
  • 20 gram cacao

Bereiding:
  • Meng kwark, 60 gram kokos en suiker tot je een stevig deeg krijgt. Meng de cacao met de overgebleven kokos in een diep bord.
  • Maak kleine balletjes van het deeg en rol deze rond tussen je handen, of gebruik een kleine ijsschep. Rol de balletjes daarna door het cacaomengsel tot ze volledig omhuld zijn. Laat de bolletjes minstens 30 minuten opstijven in de koelkast.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...