1 januari 2012

Tagliatelle gorgonzola met geroosterde amandelen

Gelukkig nieuwjaar! Is iedereen weer bijgekomen van het feesten? Niet? Mooi! Dan heb ik vandaag iets wat makkelijk is, snel klaar, misschien zelfs te maken met de restanten van de hapjes die gisteravond op tafel stonden en wat voor mij prima anti-katereten is.

Na een borrel bleef ik zitten met een flink stuk gorgonzola. En hoewel ik er gek op ben, vind ik zo’n heel stuk nogal veel om zo uit het vuistje te eten. Maar met een beetje slagroom (ook nog over), wat amandelen (nog in de kast) en tagliatelle (altijd op voorraad) heb je zomaar een heerlijk maal waarvoor je niet eens de deur uit hoeft. En na een borrel is dat soms best fijn.

Dit recept is lachwekkend simpel, maar toch. 


Ingrediënten, voor 1 persoon:
  • 100 gram tagliatelle
  • 100 ml slagroom
  • 50 gram gorgonzola (of andere blauwe kaas)
  • Geroosterde amandelen, grof gehakt

Bereiding:
  • Kook de tagliatelle volgens de aanwijzingen op de verpakking
  • Verwarm de slagroom in een kleine pan. Verbrokkel hier de gorgonzola in en laat deze smelten.
  • Rooster de amandelen in een droge pan.
  • Giet de saus over de pasta en bestrooi met de amandelen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...