27 januari 2012

Bacon alfalfawraps

Op een zonnige zaterdagmiddag besloten R. en ik te gaan winkelen. En bij winkelen hoort ook een lekkere lunch. We kwamen in een broodjeszaak in Den Bosch terecht en ze hadden daar een fantastische ‘wrap van de maand.’ R. besloot deze wrap te nemen. De combinatie sprak me in eerste instantie absoluut niet aan, dus ik ging voor een ander lekker broodje.


R., lief als hij is, vroeg of ik een hapje wilde van zijn wrap. En ik moet zeggen, het was fantastisch, Knapperig, romig, zout, fris, alle smaken kwamen perfect samen. Het was dan ook te verwachten dat R. zou vragen of ik dat thuis na kon maken.

Alfalfa is trouwens een de kiem van de luzerneklaver. Het is net zoiets als taugé, maar dan fijner. Gewoon te koop bij de goed gesorteerde supermarkt.


Voor 1 wrap
Ingrediënten:
  • 1 zachte tortillawrap
  • 2 plakjes bacon/ontbijtspek
  • Handvol alfalfa
  • ½ eetlepel olijfolie
  • Halve kipfilet, in reepjes
  • 2-3 eetlepels tartaarsaus

Bereiding:
  • Bak in een pan in de olijfolie de kipfiletreepjes tot ze gaar zijn. Bak ondertussen ook de bacon/ontbijtspek krokant. Dit kan, als het om een eenpersoons portie gaat, in dezelfde pan.
  • Verwarm de tortilla. Dit kan in een droge koekenpan, maar ook in de magnetron.
  • Smeer de tartaarsaus op de wrap. Leg hier vervolgens de stukjes kipfilet en bacon op. Tot slot de alfalfa. Rol de wrap op.
  • Je kan eventueel nog kaas toevoegen, maar deze wrap is al behoorlijk vullend en machtig van zichzelf.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...