3 januari 2012

Marokkaans gekruide noten

Gekarameliseerde noten met een lekker kruidenlaagje? Graag! En dan het liefst zelfgemaakt zodat ik weet dat er geen rare geur-, kleur- en smaakstoffen in zitten. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn? Een rondje Google bevestigt dit vermoeden. Op bijna elke receptensite vind je wel een suggestie. Deze recepten hebben het volgende gemeen: bruine suiker en boter of olie. Voor de rest kun je het eigenlijk zelf bedenken. Meer aanmoediging had ik niet nodig, dus ik dook mijn kruidenkastje in. Wellicht niet verrassend, maar ik kwam er weer uit met ras-el-hanout en gerookte paprikapoeder. Heb jij nou de voorkeur voor andere kruiden? Of andere noten? Het kan allemaal. Vertel me vooral jouw ideeën, ik kan de inspiratie altijd gebruiken.


Ingrediënten:
  • 250 gram pecannoten
  • 1 eetlepel bruine suiker
  • 1 eetlepel olijfolie
  • 1 theelepel ras-el-hanout
  • ½ theelepel gerookte paprikapoeder
  • ½ theelepel zout

Bereiding:
  • Rooster de pecannoten in een droge pan tot je ze begint te ruiken.
  • Voeg de ras-el-hanout en paprikapoeder toe en bak dit een minuutje mee. Voeg dan het zout, de suiker en de olie toe. Blijf goed roeren tot alle noten bedekt zijn met een glanzend laagje.
  • Haal de noten gelijk uit de pan en spreid ze uit op een grote schaal. Laat afkoelen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...