24 maart 2012

Sapvasten

Vorig jaar keek ik met R. de documentaire Fat, Sick & Nearly Dead. Dit was een interessante documentaire over Joe Cross. Hij had een auto-immuunziekte waar hij bakken medicijnen voor slikte, was veel te zwaar en had het idee dat hij niet lang meer te leven had. Door 60 dagen te sapvasten verloor hij het overgewicht, kwam hij van zijn medicijnen af en ging er in levensverwachting behoorlijk op vooruit. Voor de sceptici: het gewicht is er nog steeds af.

R. was geïnspireerd en kocht gelijk een sapcentrifuge. Hij hield het 4 weken vol en verloor in die tijd 25 kilo. Bovendien voelde hij zich fitter, snurkte niet meer en sliep stukken beter. Voor de sceptici: het gewicht is er nog steeds af.

Nu heb ik niet de illusie dat ik het ook 4 weken vol ga houden, maar 1 dagje moest toch kunnen, vond ik zo. Dus ben ik voor 1 dag aan het sapvasten geslagen. De conclusie? Ik vind het vreselijk moeilijk maar vooral omdat eten zo’n vanzelfsprekendheid is. Om 7 uur de keuken in en om 8 uur eten. Het was nu vooral even zoeken wat ik dan met die tijd moest, aangezien ik de sapjes al in de koelkast had staan. Toch heb ik me niet duf, moe of slap gevoeld. En dat was best fijn om te merken.

Omdat ik het toch niet kan laten om ook hier een recept van te schrijven, hier het recept van mijn 3 sappen van de dag. Of nou ja, eigenlijk is het gewoon een kwestie van alle ingrediënten in de sapcentrifuge doen. En citrusvruchten moeten wel even geschild worden.


Beets for my sweet

4 grote, rode bieten (gekookt of rauw)
3 trostomaten
1 citroen
2 stengels bleekselderij

It’s not easy being green
1 komkommer, met schil
4 stengels bleekselderij
2 Granny Smith appels
200 gram spinazie

Oranje boven
3 grote winterpenen
3 sinaasappels
1 citroen
1 Granny Smith appel

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...