4 maart 2012

Gekonfijte sinaasappelflikken

Om te voorkomen dat ik, zonder het in de gaten te hebben, een hele reep chocolade in mijn eentje op zou eten, heb ik voor dit recept niet meer dan 4 chocoladeflikken gemaakt. Ik wilde mijn gekonfijte sinaasappel namelijk graag uitproberen maar ik was alleen en ik ken mezelf inmiddels goed genoeg om te weten dat je me niet kan vertrouwen met chocolade. Vandaar dus dit kleine receptje. Natuurlijk kan je de hoeveelheden verveelvoudigen en er zo veel maken als je nodig hebt.



En ja, ik had al één flik op toen ik een foto ging maken. Zoals ik al zei: niet te vertrouwen.

Ingrediënten:
  • 25 gram pure chocolade
  • Paar druppels zonnebloemolie (optioneel, geeft de chocolade een mooie glans)
  • 4 pecannoten
  • 2 stukjes gekonfijte sinaasappelschil

Bereiding:
  • Rooster de pecannoten in een droge pan. Hak ze daarna behoorlijk fijn. Snijd ook de gekonfijte sinaasappelschil in kleine stukjes.
  • Smelt de pure chocolade met de zonnebloemolie. Dit kan au bain-marie of in de magnetron. Let wel op: omdat het een kleine hoeveelheid chocolade is, verbrandt het erg snel in de magnetron.
  • Roer hier het grootste deel van de pecannoten en sinaasappelschil doorheen, maar houd een klein beetje achter ter garnering.
  • Schep 4 hoopjes van het chocolademengsel op een stukje aluminiumfolie en garneer deze met wat stukjes pecannoot en sinaasappelschil. Laat 10 minuutjes uitharden in de koelkast.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...