12 november 2013

Review: Tefal ActiFry Mini

Een aantal jaar geleden kwam Tefal met de ActiFry. Een soort frituurpan 2.0, want je had maar 1 lepel olie nodig om mee te frituren. Gezond en licht dus. Ideaal. Maar: weer een groot apparaat voor in de keuken. Aangezien ik nooit in een huishouden van meer dan twee personen heb gewoond, was zo’n groot apparaat het niet waard.

Gelukkig had Tefal dat in de gaten, want nu is er de ActiFry Mini. Perfect voor mensen zoals ik, die bijvoorbeeld samenwonen en geen kinderen hebben. Of voor mensen die alleen wonen. Een klein formaatje met precies genoeg ruimte voor frietjes voor twee.



Voordelen
Ik vind dat er twee grote nadelen zitten aan het frituren van eten, namelijk dat het zo vet is en dat je huis er zo van gaat stinken. Beide problemen zijn nu verleden tijd. De frietjes die je in de ActiFry Mini maakt, hebben maar drie procent vet en omdat je maar weinig vet gebruikt, ruik je absoluut geen frituurgeur. De pendelarm in het apparaat zorgt ervoor dat het vet goed verdeeld wordt en er niets aanbrandt.

Inmiddels heb ik de ActiFry Mini een aantal keer gebruikt, en ik ben er supertevreden over. Eerlijk gezegd is het apparaat niet meer van mijn aanrecht af geweest sinds ik hem in huis heb. De bediening is heerlijk eenvoudig, frietjes hoeven niet voorgebakken te worden en alle losse onderdelen kunnen in de vaatwasser.

Tot nog toe heb ik er alleen nog friet en aardappels in bereid, maar je schijnt er nog veel meer in te kunnen maken. Risotto bijvoorbeeld. Dat ga ik dus zeker nog eens proberen. Dat moet goed lukken, want je krijgt er een uitgebreid receptenboekje bij. Ben je dus nog op zoek naar een frituurpan en heb je geen groot huishouden? Ik kan de ActiFry Mini zeker aanraden!

De Tefal ActiFry Mini is te koop bij o.a. bol.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...