26 november 2013

Review: Koopmans fruittaartjes met banketbakkersroom

Onlangs stond de postbode ineens voor mijn deur met onder andere een Koopmans pakket voor fruittaartjes met banketbakkersroom. In eerste instantie wilde ik de mix laten voor wat het was, aangezien ik groot voorstander ben van bakken ‘from scratch’, dus zonder bakmixen. Maar goed, de nieuwsgierigheid won het van mijn scepsis en ik besloot de taartjes een kans te geven. 



De bereiding
In het pak zit een zak mix voor deeg, een zak mix voor banketbakkersroom en papieren taartvormpjes. Eerlijk is eerlijk, de bereiding is doodeenvoudig. L. maakte het deeg voor de taartjes zei: “Ik kan me niet voorstellen dat iemand in staat is dit te verpesten.” Aan het deeg moest alleen zachte boter toegevoegd worden en het kon vervolgens met alleen een vork gemengd worden. Er is geen seconde gekneed.

De banketbakkersroom was ook erg eenvoudig. Simpelweg melk toevoegen aan een zakje poeder en een minuutje kloppen. En daar had ik dan toch een beetje moeite mee. Want hoe lekker wordt banketbakkersroom als dit het enige is wat je ervoor moet doen?

Het deeg in de papieren vormpjes duwen was eenvoudig en de papiertjes hielden ook goed hun vorm. Schep banketbakkersroom er in, en hup in de oven. 



Het eindresultaat
De taartjes moesten afgemaakt worden met een in plakjes gesneden appel of peer. Ik besloot beide te gebruiken.

Het deeg was prima. Wat te zoet voor mijn smaak, maar lekker bros en knapperig. De banketbakkersroom daarentegen, daar was ik geen fan van. Te zoet, de smaak deed nogal kunstmatig aan en in mijn beleving had het weinig meer te maken met banketbakkersroom. En dat is precies mijn probleem met deze pakketten. Door te kiezen voor snelheid en gemak, lever je toch in op smaak en kwaliteit. Begrijpelijk, maar ik vind het zonde.

Kortom: qua gemak zijn deze pakketten ideaal. En het deeg was prima. Maar ik ben geen fan van de banketbakkersroom. Volgende keer toch maar weer gewoon zelf de banketbakkersroom maken.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...