13 november 2013

Broodpudding met rozijnen

Eigenlijk is het best bijzonder voor iemand die graag bakt, maar ik heb dus nog nooit broodpudding gemaakt. Of nou ja, had. Inmiddels heb ik een variant gemaakt op een versie van Nigella. En het enige dat ik bij mezelf kon denken was: waarom heb ik dit niet eerder gemaakt? Het is een ideale manier om restjes brood op te maken, en stiekem vind ik dat het zowel een toetje als een luxe ontbijt kan zijn. Hoe dan ook, ik vind het een feestje. 



Uit Keuken van Nigella
Ingrediƫnten:
  • 250 gram oudbakken brood, in blokjes van 3 cm
  • 75 gram rozijnen, geweld in warm water
  • 3 eieren
  • 40 gram lichtbruine basterdsuiker
  • 125 ml slagroom
  • 500 ml volle melk
  • 4 tl rietsuiker

Bereiding
  • Verwarm de oven voor op 170 graden. Vet een bakvorm in en doe hier de blokjes brood in. Giet de rozijnen af en doe deze bij brood. 
  • Klop de eieren, basterdsuiker, slagroom en melk los. Giet dit over het brood, zodat het lekker in kan trekken. Laat 20 minuten staan. 
  • Bestrooi het brood met de rietsuiker en zet 50 minuten in de oven. Even af laten koelen voor je het serveert. Erg lekker met wat Griekse yoghurt of vanillevla.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...