31 juli 2012

Kabeljauw onder een dekentje

Excuseer de tenenkrommende titel voor dit recept, maar ik kon de gedachte niet onderdrukken dat de kabeljauw, toen ik deze bedekte met het pankomengsel, eruitzag alsof deze onder een dekentje lag te slapen. Gelukkig hield de associatie op toen ik een hap nam. Het enige waar ik toen nog aan kon denken was dat het krokante bovenkantje de al heerlijke kabeljauw net dat extra zetje geeft.

Dit recept is zo makkelijk dat je het met 1 hand op je rug zou kunnen maken. Toch is het net even anders dan een standaard visgerecht. Ik ga het in ieder geval vaker op tafel zetten.



Voor 1 persoon:
Ingrediënten:
  • 1 kabeljauwfilet
  • 1 eetlepel fijngehakte peterselie
  • 2 eetlepels broodkruim (snee oud brood even in de keukenmachine, panko kan ook)
  • Schil van een halve citroen
  • ½ teentje knoflook, heel fijn gesneden
  • 1 eetlepel vers geraspte Parmezaanse kaas
  • ½ eetlepel olijfolie

Bereiding:
  • Verwarm de oven voor op 190 graden.
  • Leg de kabeljauwfilet op een met bakpapier bekleedde bakplaat. Meng peterselie, broodkruim, citroenschil, knoflook, Parmezaanse kaas en olijfolie door elkaar. Verdeel het broodkruimmengsel over de kabeljauw en laat deze 10-15 minuten in de oven goudbruin en gaar bakken. Lekker met een salade voor een lichte, zomerse maaltijd.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...