15 juli 2012

Favoriete receptensites

Hoewel ik graag zou willen dat ik elke dag overstroomde van inspiratie voor het creëren van de meest geweldige culinaire creaties, heb ik soms even een zetje in de goede richting nodig. Natuurlijk zijn er veel culiblogs die ik lees, maar ook receptensites komen goed van pas.

Vandaag deel ik graag mijn favorieten met jou. Om je op ideeën te brengen maar ook om te horen of ik misschien een fantastische site over het hoofd zie.

Allerhande
Deze site kent elke Nederlander wel, denk ik. De recepten zijn niet ontzettend uitdagend en ik maak ze dan ook bijna nooit precies na, maar het is vaak wel een goed begin. De basis is er, de smaakmakers voeg je zelf toe. Zoiets.

BBC Food
Ik kijk erg graag naar de kookprogramma’s van de BBC. Saturday Kitchen, Raymond Blanc’s Kitchen Secrets, The Hairy Bikers, Great British Bake Off en alles van Nigella. Om maar wat te noemen. Alle recepten die je op tv ziet, staan op deze website. Bovendien kun je zoeken op ingrediënt, kok, seizoen en techniek.

BBC Good Food
Niet te verwarren met BBC Food. Deze recepten horen bij het BBC Good Food tijdschrift. Dit is voor mij de eerste website waar ik kijk als ik even geen inspiratie heb. Ze hebben vooral veel gerechten die erg geschikt zijn voor doordeweekse dagen, maar ook recepten voor een bruidstaart die 72 uur kost om te maken. Voor iedereen wat wils, dus.

Food Network
Deze site komt vooral van pas als ik op zoek ben naar een Amerikaans recept, bijvoorbeeld voor de 100 Foods list. Ook zijn de Amerikaanse tv-koks hier goed vertegenwoordigd. Paula Deen, Alton Brown, Rachael Ray, Bobby Flay en Ina Garten hebben allemaal vele recepten op deze site staan.

Allrecipes.com

Allemaal ingezonden recepten. Geen bekende chefs hier, maar wel echte familierecepten en ander ingezonden lekkers. Het voordeel van de site is dat je heel makkelijk het aantal porties kan aanpassen en cups om kan laten zetten naar grammen. Nooit meer omrekenen dus.

Dit zijn mijn favorieten, maar zoals ik al zei ben ik erg benieuwd naar jouw favoriete receptensites. Welke zie ik over het hoofd en moet ik echt eens bekijken? Laat het me weten in de comments!

Bron foto: FreeDigitalPhotos.net

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...