23 juli 2012

Kalkoenfilet met parmaham uit de oven

Soms zijn eenvoudige dingen zo lekker. Met smaakvolle ingrediënten heb je eigenlijk helemaal geen poespas nodig om iets lekkers op tafel te zetten. Ik ben me er uiteraard van bewust dat ik hier niets nieuws zeg. Iedereen die een beetje van koken houdt, begrijp dat de kwaliteit van je eindproduct grotendeels afhankelijk is van de kwaliteit van je ingrediënten. Toch vind ik het de moeite waard om dit even te herhalen. Waarom? Omdat onderstaand gerecht voor mij de belichaming is van het soort eten dat eigenlijk heel simpel is, maar door goede ingrediënten toch iets uitzonderlijks blijkt te zijn geworden.




Voor 4 personen:
  • 4 kalkoenfilets van ongeveer 100 gram
  • 1 el olijfolie
  • 16 verse blaadjes basilicum
  • 70 gram parmaham
  • 50 gram Parmezaanse kaas
  • 75 ml droge witte wijn of kippenbouillon.

Bereiding:
  • Verwarm de oven voor op 190 graden.
  • Sla de kalkoenfilets plat tussen twee vellen huishoudfolie. Snijd ze vervolgens overdwars in twee stukken. Verwarm de olijfolie in een koekenpan en bak de filets 2 minuten aan beide kanten tot ze dichtgeschroeid zijn.
  • Leg de filets in een ovenschaal. Leg 2 blaadjes basilicum op elke filet. Leg hierbovenop een (half) plakje ham en bestrooi met de kaas.
  • Verwarm de bouillon/wijn en giet dit in de ovenschaal. Bak de kalkoen 15 tot 20 minuten. Lekker met gebakken aardappelpartjes.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...