5 mei 2014

Aziatische knoflookspinazie

Ik heb vaak de hik. En een oplossing hiervoor is om te bedenken wat je de avonden ervoor hebt gegeten want door je gedachten te verzetten, houdt je hik op. Omdat ik nogal vaak de hik heb, vragen mijn collega’s dus ook regelmatig wat ik gegeten heb. En een enkele keer volgt daar een gesprekje uit waarbij ik een recept met een collega deel.

Zo ook het recept voor deze knoflookspinazie. Eigenlijk wilde ik het recept hiervoor niet eens op mijn blog zetten. Ik dacht namelijk dat het veel te eenvoudig zou zijn. Door het enthousiasme van mijn collega heb ik toch besloten om dit online te zetten. Uiteindelijk is het zo klaar, supergezond en wie weet is het voor sommigen toch net iets anders dan wat ze normaal zouden eten. 



Voor 2-3 personen
Ingrediƫnten:
  • 600 gram verse, gewassen bladspinazie
  • 1 el olijfolie
  • 3 teentjes knoflook, superfijn gehakt
  • 1,5 el sojasaus

Bereiding:
  • Verwarm de olijfolie in een grote pan of wok. Doe hier de spinazie bij. Roer door tot de spinazie geslonken is en er geen vocht meer in de pan zit. Voeg de knoflook toe en bak nog twee minuten mee. Roer dan de sojasaus erdoor en haal de pan van het vuur. Serveer meteen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...