14 mei 2014

Romige aardappel-courgettesoep

Ineens was ik ziek. En niet zo’n beetje ook. Een flinke griep had me te pakken waardoor ik weinig meer kon dan in bed liggen en zwelgen in zelfmedelijden. Gelukkig ben ik daar soms heel goed in.

Nu weet ik natuurlijk best dat gezond eten je herstel bevordert dus besloot ik mezelf met mijn laatste restje energie de keuken in te slepen om de laatste restjes groenten te verwerken tot een gezond maal. Het was namelijk eigenlijk boodschappendag, dus er lag weinig in de koelkast. Het enige dat ik vond was een verdwaalde courgette, een ui en twee kleine aardappels. Geeft niks, we maken er wel wat van.

Dit soepje is eenvoudig en snel klaar, maar erg lekker en gezond. Of het me sneller van mijn griep af heeft geholpen weet ik niet, maar het zal me in ieder geval meer goeds gedaan hebben dan een patatje. 



Voor een flinke pan soep
Ingrediënten:
  • 1 courgette
  • 1 ui
  • 2 tenen knoflook, geschild maar heel gelaten
  • 1 el olijfolie
  • 1 liter kippenbouillon
  • 2 kleine aardappels
  • Optioneel: scheutje slagroom
Bereiding:
  • Snijd de ui en courgette grof en bak samen met de hele tenen knoflook in de olijfolie tot ze mooi goudbruin zijn. Schil de aardappels en snijd ze in kleine blokjes. Doe ze, samen met de bouillon, in de pan. Laat 15 minuten koken, of tot de aardappels gaar zijn. 
  • Pureer de soep met een staafmixer of in de blender glad. Zet nog even terug op het vuur om goed warm te worden. Serveer eventueel met een scheutje slagroom.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...