13 april 2012

Glutenvrije bonenwraps

Dit recept moest eigenlijk niet op mijn blog. Het punt is namelijk dat ik niet mijn best heb gedaan om dit gerecht er mooi uit te laten zien en ik dit gemaakt heb omdat ik zin had in iets makkelijks en gezonds. Maar toen het eenmaal klaar was, realiseerde ik me ineens dat dit wel een prima glutenvrij gerecht is ter vervanging van tortillawraps. Dus toch maar even een foto geschoten en er het beste van gemaakt. Met excuses voor de beroerde opmaak van het bord.

De saus die ik in dit recept gebruikte is bijna hetzelfde als de saus die in mijn stoofpotje met kikkererwten  gaat, alleen iets minder vochtig. Natuurlijk kan je hier elke saus voor gebruiken die je lekker vindt. Ik gebruikte kidneybonen maar ook hier geldt: jij bent de baas over je wrap.



Ingrediƫnten voor 2 personen:
  • 4 hele bladeren van een spitskool
  • 1 eetlepel olijfolie
  • 1 grote ui, gesnipperd
  • ½ courgette, in blokjes
  • 100 gram champignons, in stukken gesneden
  • 1 teen knoflook, fijn gesneden
  • ½ theelepel gerookte paprikapoeder
  • ½ theelepel milde paprikapoeder
  • ½ theelepel komijnpoeder
  • Chilipoeder naar smaak
  • 1 klein blikje kidneybonen (200 gram)
  • 100 gram tomatenblokjes
  • Zout en peper naar smaak
  • Handvol geraspte kaas
  • 4 plakjes bacon


Bereiding
  • Blancheer de spitskool 1 minuut in kokend water tot de bladeren flexibel zijn. Koel de bladeren af in ijswater.
  • Verwarm de oven voor op 200 graden.
  • Doe olijfolie, ui, courgette en champignons in de pan en fruit dit een paar minuten aan. Voeg vervolgens de knoflook, paprikapoeders, komijnpoeder en chilipoeder toe. Laat een minuutje meebakken en voeg vervolgens de kidneybonen en tomatenblokjes toe. Laat 2 minuutjes pruttelen en haal van het vuur.
  • Doe een flinke schep van het mengsel in een koolblad en rol dit op. Leg de rol met de naad naar beneden in een ovenschaal zodat deze niet open rolt. Doe dit ook met de andere 3 bladeren. Strooi de geraspte kaas over de rollen en verdeel hier de bacon over. Bak de rollen 20 minuten in de oven tot de kaas gesmolten en de bacon lekker krokant is.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...