20 april 2012

Eenpersoons quiches met spek en paprika

Toen ik bezig was met de voorbereidingen voor het vrijgezellenfeest van M., kon ik op de een of andere manier even geen hartige gerechten bedenken. Ik denk dat de vermoeidheid toesloeg, want terwijl mijn lijstje met zoetigheden steeds langer werd, bleven de hartige gerechten uit. Gelukkig hielpen mijn twittervrienden me met allerlei goede suggesties.

De eenpersoons quiches die voorgesteld werden heb ik gelijk op mijn lijstje gezet en dit is het uiteindelijke resultaat. Een wat rustiek uitziende maar vooral heerlijke quiche. De dames op het vrijgezellenfeest vonden het in ieder geval lekker.


Voor 8 quiches
Ingrediƫnten:
  • 8 plakjes bladerdeeg
  • 125 gram spekreepjes
  • 1 ui, fijngesnipperd
  • Handvol diepvrieserwten
  • 1 rode paprika, in blokjes
  • 250 ml slagroom
  • 4 eieren

Bereiding:
  • Verwarm de oven voor op 170 graden en smeer een cupcakevorm in met olie. Laat de plakjes bladerdeeg ontdooien.
  • Bak de spekreepjes zonder extra olie in een pan op laag vuur uit. Voeg hier na een paar minuten de ui en paprika aan toe en bak deze mee tot ze een beetje zacht zijn. Voeg tot slot de diepvrieserwten toe en zet na 2 minuutjes meebakken het vuur uit.
  • Meng de slagroom met de 4 eieren, breng op smaak met zout en peper en eventueel wat oregano of tijm. Doe de plakjes bladerdeeg in de cupcakevorm zodat je 8 bladerdeegbakjes hebt. Verdeel het spekmengsel over deze bakjes. Giet hier het slagroommengsel over tot alle bakjes goed gevuld zijn.
  • Bak de quiches in 25-35 minuten goudbruin en gaar.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...