22 december 2011

Quesedillas

Soms, op een doordeweekse avond, heb je gewoon geen zin om te koken. Het overkomt ons allemaal wel eens, zelf mij. Voor die dagen is dit wat mij betreft het perfecte recept. Het is simpel, er komt minimale voorbereiding bij kijken en er zit gesmolten kaas in. Wat kan een mens nu nog meer willen?

Dit is ook weer zo’n gerecht waar je van alles mee kan doen. Varieer bijvoorbeeld eens met de kaassoort. Dit recept lijkt mij namelijk ook heerlijk met wat gorgonzola. Of gruyère. Of gewone goudse kaas. Of haloumi. Of brie...



Ik dwaal af. Het punt is, dit recept is makkelijk, snel klaar, comfort food ten top en ideaal voor na een lange, vermoeiende dag. Eet smakelijk.




Voor 1 quesedilla (ik reken meestal 2 quesedilla’s per persoon)
Ingrediënten:
  • 1 zachte tortillawrap
  • 3 kleine geitenkaasrondjes (eventueel met korst)
  • 2 plakjes coburgerham
  • 1 bosui, in ringen
  • Een paar blaadjes koriander (optioneel, ik had het niet in huis)
  • 1 theelepel olijfolie
Bereiding:
  • Beleg de helft van de tortillawrap met de plakjes ham, de geitenkaasrondjes, bosui en koriander.
  • Vouw de quesedilla dubbel zodat je een goed gevulde halve cirkel hebt.
  • Smeer de quesedilla aan beide kanten in met een dun laagje olijfolie en grill deze vervolgens in de grillpan zodat je mooie strepen krijgt en de kaas smelt. Heb je geen grillpan? De koekenpan werkt ook prima.
  • Snijd de quesedilla in 3 driehoekjes. Of niet, maar het staat wel heel leuk.
Als je de energie hebt om het te maken, is dit heerlijk met guacamole en een salade erbij.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...