20 december 2011

Goede kookvoornemens

Ik heb een hekel aan goede voornemens. There, I said it. Elk jaar neem ik me weer voor om af te vallen, meer te sporten en vaker mijn huis op te ruimen. Maar het punt is, eten is te lekker, sporten vind ik echt niet leuk en ik heb betere dingen met mijn tijd te doen dan opruimen. Dat realiseer ik me altijd weer op 2 januari, dus doe ik tegenwoordig niet meer aan goede voornemens. Dacht ik.

Want van de week realiseerde ik me ineens dat goede voornemens in de keuken wel weer een heel leuk idee zijn om te voorkomen dat je in een kooksleur terechtkomt. En aangezien koken een van mijn passies is, is de kans dat ik me ook echt aan deze voornemens houd een stuk groter. Daarom hierbij mijn goede kookvoornemens voor 2012.

  • Zelf pasta maken. Ik heb nog nooit zelf pasta gemaakt, maar het lijkt zo makkelijk. Verwacht dus veel recepten met pasta het komende jaar.
  • Brood bakken. In dezelfde categorie als het pastaverhaal, al lijkt brood bakken me wel moeilijk. Maar het idee van een zelfgemaakt brood gevuld met olijven en zongedroogde tomaten doet me nu al watertanden, dus het moet er maar eens van komen.
  • Kookworkshops volgen. Ik heb dit jaar voor het eerst een kookworkshop van Foodies gevolgd bij KitchenAid en het was fantastisch. Ik zie dus geen reden om het niet nog eens te doen.
  • Vaker nieuwe dingen eten. Hoewel ik graag experimenteer met smaken ben ik op doordeweekse dagen snel geneigd om voor vertrouwde, bekende recepten te gaan. Ik wil ook op die dagen nieuwe dingen uitproberen.
  • Mijn baklijst afwerken. Ik heb een lijst met allerlei baksels die ik nog eens wil maken. Hopelijk krijg ik het voor elkaar om al deze gerechten dit jaar te te maken.
  • Vaker iets zelfgemaakts geven als cadeautje. Fudge, koekjes of vanille extract. Het is zo gemaakt en mensen vinden het fantastisch om te ontvangen. 

Heb jij goede kookvoornemens dit jaar?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...