12 december 2011

Chips! Of toch niet...

Onlangs werd er in de woonplaats van mijn vriend een Poolse delicatessenwinkel geopend. Als rechtgeaarde foodlover kon ik het natuurlijk niet laten om daar even naar binnen te gaan. Nu laat mijn Pools enigszins te wensen over, dus ik had geen flauw idee wat er allemaal voor lekkers in de winkel stond. Dit had tot gevolg dat ik besloot gewoon maar wat dingen mee te nemen en er tijdens het proeven achter te komen wat het was.



Nu dacht ik een Poolse versie van de bekende Cheetos chips te zien. Ik was benieuwd of dit anders zou zijn, dus nam een zakje mee. Het viel me gelijk al op hoe veel groter deze chips zijn, namelijk makkelijk het formaat van een hele dikke wijsvinger. Maar de smaak… Die was nog net iets vreemder. Het was namelijk zoet! Nadere inspectie van de zak leverde het woord ‘toffi’ op. Er op terugkijkend had ik me kunnen bedenken dat deze chips dus naar toffee smaken. En inderdaad. Het heeft de textuur van een Cheetos chipje maar de smaak lijkt nog het meest op die van zoete popcorn.


Een verrassing was het zeker. Maar of ik deze chips opnieuw zou kopen? Ik denk het niet. Gelukkig beviel de rest van de aankopen een stuk beter.

Heb jij wel eens meegemaakt dat iets heel anders smaakte dan je van tevoren had verwacht?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...