25 juni 2014

Triple chocolate cookies

Ken je de triple chocolate cookie van de AH To Go? Nee? Houden zo. Veel te verslavend.

Ik vind mijn eigen baksels eigenlijk altijd lekkerder dan iets uit de winkel, maar deze koekjes zijn de uitzondering op de regel. Deze koekjes zijn knapperig aan de buitenkant, zacht aan de binnenkant en volgestopt met heerlijke chocolate chunks. Een fantastisch koekje dat ik net even te vaak koop (want: AH To Go op paar meter afstand van mijn werk en dus de ideale uitvalsbasis voor een snack als ik een rotdag heb).

Toch vond ik dat ik deze koekjes ook zelf moest kunnen bakken. En dat is gelukt. Dus wil je niet zo veel geld neerleggen voor een koekje of wil je er gelijk zonder schaamte een stuk of 12 hebben? Dan is dit recept voor jou.

Overigens zeef ik nooit mijn bloem (even met de garde er doorheen vind ik voldoende), maar in dit geval is het zeven heel belangrijk. Cacaopoeder heeft de neiging om te klonteren en die klontjes zijn niet lekker. Voor deze ene keer dus toch maar even zeven. 



Ingrediƫnten:
  • 115 gram boter op kamertemperatuur
  • 105 gram lichtbruine basterdsuiker
  • 50 gram suiker
  • 1 ei
  • 2 tl vanille extract
  • 140 gram bloem
  • 40 gram cacaopoeder
  • ½ tl bakpoeder
  • 1/8 tl zout
  • 100 gram pure chocolade, fijngehakt
  • 150 gram witte chocolade, fijngehakt

Bereiding:
  • Verwarm de oven voor op 175 graden en bekleed en bakplaat met bakpapier. 
  • Meng in een kom bloem, cacaopoeder, bakpoeder en zout. Klop de boter met de suikers luchtig. Voeg hier het ei en de vanille aan toe en klop goed door. 
  • Zeef het bloemmengsel en meng dit vervolgens door het botermengsel. Als bijna alles is gemengd voeg je de chocolades toe. Roer tot een mooi egaal deeg. 
  • Verdeel het deeg in 12-14 porties en leg deze op de bakplaat. Bak de koekjes in 10-12 minuten gaar. De randjes mogen iets knapperig zijn en de binnenkant nog wat zachter. 

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...