6 juni 2014

Sushi in een kom

Ik ben gek op sushi. En sinds mijn sushi workshop in het Okura ben ik redelijk in staat om een paar mooie stukken sushi op tafel te toveren. Het enige nadeel? Het is ontzettend veel werk. Werk waar ik niet altijd zin in heb.

Dan kan je natuurlijk sushi halen in de supermarkt, maar laten we wel wezen: dat is echt niet zo lekker als gewoon goede sushi. Bestellen dan? Of naar een restaurant gaan? Dat kan. Maar dat is vaak duur en ik heb niet altijd zin om uit eten te gaan.

Als jij er net zo over denkt als ik, dan is deze sushi in een kom de oplossing voor jou. Dezelfde heerlijke smaken en texturen van sushi, maar dan zonder het werk van het maken van de nigiri, maki en gunkan.

Ik gebruikte voor het maken van dit gerecht het sushipakket van de Lidl. Hierin zat de sushirijst, de rijstazijn, de nori vellen, ingemaakte gember, sojasaus en wasabi. Ik raad je aan om ook zo’n pakket te kopen maar je kan natuurlijk ook alle ingrediĆ«nten los aanschaffen. Bij Lidl zijn de pakketten te koop tijdens de Vitasiaweken die nog duren tot 15 juni. 



Voor 1 personen
Ingrediƫnten
  • 125 gram sushirijst
  • 15 ml rijstazijn
  • 1-2 norivellen
  • Toppings naar smaak, bijvoorbeeld komkommer, zalm, tonijn, avocado, ei, paling, surimi, etc. 
  • Sojasaus en wasabi naar smaak

Bereiding:
  • Kook de rijst volgens de aanwijzingen op de verpakking. Doe dit op een bord en verdeel de rijstazijn er door. Goed doorroeren met een vork en helemaal af laten koelen. 
  • Snijd een paar reepjes van de nori af en verkruimel de rest. Roer dit door de sushirijst heen en doe het geheel in een kom. Leg hier bovenop de toppings, zoals ik hier deed met komkommer, zalm, ingemaakte gember en avocado. Garneer met de reepjes nori, en besprekel met wat van de sojasaus. Serveer eventueel met wasabi.
Dit recept bevat een product dat is opgestuurd door een merk of PR bureau. Dit is niet van invloed op mijn mening over het product. 

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...