30 april 2014

Salade met eendenmaagjes

Laura was een paar dagen in Frankrijk en ze stuurde me een foto van een dubieus uitziend blikje. “Clau, dit gaan we samen opeten! Eendenmaagjes!” Ik verheugde me er meteen op.

Toch wist ik niet wat ik moest verwachten. Ik associeer orgaanvlees met bittere, leverachtige smaken en taai vlees. Dus hoe lekker konden eendenmaagjes uit blik dan zijn?

Tsjonge, wat zat ik ernaast. Eendenmaagjes zijn echt ontzettend lekker. Mits goed bereid is het vlees mals, zacht en heeft een subtiele wildsmaak. Het lijkt haast op een stukje vlees uit een stoofpotje, zo zacht is het. Zelfs L. vond dit onverwacht lekker. Ik kijk nu al uit naar Laura’s eerstvolgende trip naar Frankrijk zodat ik dit op haar boodschappenlijstje kan zetten. 



Voor 2 personen
Ingrediënten:
  • 150 gram veldsla
  • 150 gram cherrytomaatjes
  • 25 gram walnoten
  • 1 blikje eendenmaagjes
  • 2 eetlepels lekkere azijn (witte- of rode wijnazijn, balsamicoazijn, sherryazijn, etc)
  • 2 eetlepels extra vergine olijfolie
  • 1 tl honing
  • 1 tl mosterd
Bereiding:
  • Zet een steelpan op laag vuur en doe hier de eendenmaagjes met vet en al in. Laat dit rustig opwarmen. Houd het vuur echt laag, anders worden de maagjes taai. 
  • Snijd de cherrytomaatjes doormidden en hak de walnoten fijn. Meng de azijn, olie, honing en mosterd door elkaar tot een dressing. 
  • Verdeel de veldsla, tomaatjes en walnoten over twee borden. Besprenkel met de dressing. Snijd de eendenmaagjes eventueel iets kleiner en verdeel ze over de salade. Lekker met een goed glas rode wijn.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...