21 april 2014

Chia fresca met kokoswater

Chiazaad is een superfood dat steeds beter verkrijgbaar is. Zo heb ik ze inmiddels gespot bij het Kruidvat en zelfs bij de Action. Tijd voor een leuk receptje dus.

Chia heeft de eigenschap dat de zaadjes vocht opnemen en vervolgens een soort gel vormen. Dat betekent dat je er bijvoorbeeld lekkere pudding van kan maken door de zaadjes te mengen met kokosmelk. Maar je kan er ook een drankje mee maken: chia fresca. Een fris drankje dat erg gezond voor je is omdat je er ook de nodige vezels, eiwitten en gezonde vetzuren mee binnenkrijgt. Hoe het smaakt? Dat is aan jou! Je kan het maken met water met wat citroensap en honing bijvoorbeeld. Of je doet er wat fijngehakte munt doorheen. Of, zoals ik deed, je maakt het met kokoswater.

Ik gebruikte voor deze variant het kokoswater met ananas van Vita Coco. Nog meer gezonds, want kokoswater is rijk aan kalium en elektrolyten en bevat geen vet of cholesterol. Door de combinatie met chiazaadjes heb je zo dus een gezondheidsbommetje in een drankje. En het is nog eens lekker ook. Hoe je het maakt? Easy!



Ingrediƫnten:
  • 2 eetlepels chiazaad
  • 150 ml kokoswater met ananas (of een ander vocht)
  • 1 tl citroensap
Bereiding:
  • Doe chiazaad, kokoswater en citroensap in een glas. Roer even door en laat dan een kwartiertje staan. Nog eens goed doorroeren. Proost!

Disclaimer: Dit recept bevat een product dat door een merk of bedrijf naar mij is opgestuurd. Dit is niet van invloed op mijn mening over het product. 

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...