28 april 2014

Homemade Bounty

Over het algemeen doe je mij geen plezier met een candy bar. Mars, Snickers, Twix, het is niet mijn ding. Ik vind ze vaak te groot, te overheersend zoet en teveel van dezelfde smaak in één keer. Hier zijn echter twee uitzonderingen op. De eerste is de Zero, maar die is alleen in Amerika te koop. De andere is de Bounty. En die laatste wilde ik zelf eens maken.

Er zijn veel recepten voor zelfgemaakte Bounty’s, maar die worden bijna altijd gemaakt met gecondenseerde melk. Vast erg lekker, maar ik was bang dat dat te overheersend zou worden. Daarom ging ik aan de slag met roomkaas en poedersuiker. En ik kan je zeggen: dat is een succes.

Deze repen zijn heerlijk kokosachtig en zoet, en omdat je ze zelf gemaakt hebt, weet je precies wat er in zit. Bewaar de repen in de koelkast, dan blijven ze het langst goed. 



Voor 12-14 repen
Ingrediënten:
  • 250 gram roomkaas (bijv. Philadelphia naturel)
  • 15 gram roomboter
  • 250 gram ongezoete kokosrasp
  • 400 gram poedersuiker
  • 300 gram pure chocolade
Bereiding:
  • Klop roomkaas, roomboter en poedersuiker door elkaar tot een glad en romig mengsel. Roer hier de kokos doorheen. Doe dit in een vierkante, met bakpapier bedekte bakvorm van 20x20 cm. Druk goed aan en strijk glad. Zet minstens twee uur in de koelkast. 
  • Smelt de chocolade. Snijd het kokosmengsel in repen. Doe een dun laagje chocolade op een met bakpapier bekleedde bakplaat. Leg hier de kokosrepen op. Overgiet de repen met de rest van de chocolade en laat hard worden in de koelkast. Snijd de repen los zodat je individuele Bounty’s hebt. 

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...