25 april 2014

Bladerdeegflapjes met spinazie, geitenkaas en pesto

Er gebeurde hier iets vreemds in huis. L., de man die bij wijze van spreken nog liever voor een rijdende trein springt dan dat hij een stuk geitenkaas moet eten, stelde op zondagmiddag ineens voor om bladerdeeghapjes met geitenkaas en spinazie te maken. “Van de week at ik er per ongeluk een omdat ik dacht dat het wat anders was, en dat vond ik niet eens heel vies.” Daarbij heeft meneer ook een hekel aan pesto, dus dat moest er ook maar in.

Toen de hapjes uit de oven kwamen, was ik bang dat hij één hap zou nemen om het flapje vervolgens linea recta in de vuilnisbak te gooien. Maar nee. “Dit lust ik wel. Net een beetje te geitenkazerig, maar niet vies.” Hallelujah! De hoop dat hij ooit geitenkaas net zo lekker gaat vinden als ik, heeft weer een flinke opleving gehad. 



Voor 6 flapjes
Ingrediënten:
  • 6 blaadjes bladerdeeg
  • 1 el olijfolie
  • 150 gram verse spinazie
  • 125 gram zachte geitenkaas
  • 6 tl rode pesto (liefst zelfgemaakt)
  • 1 ei
Bereiding:
  • Verwarm de oven voor op 180 graden. Laat de blaadjes bladerdeeg in de koelkast ontdooien. Klop het ei los. Bekleed een bakplaat met bakpapier.
  • Verwarm de olijfolie in een grote pan. Bak hierin de spinazie tot deze geslonken is. Snijd de spinazie dan zo fijn mogelijk en prak dit door de geitenkaas. 
  • Leg het bladerdeeg met een punt naar boven. Besmeer de onderste helft met een theelepel rode pesto. Verdeel hierop wat van het geitenkaasmengsel. Vouw het bladerdeeg dubbel tot een driehoek, waarbij je de randjes aan elkaar plakt met wat van het losgeklopte ei. Besmeer ook de bovenkant van het flapje met het ei. 
  • Bak de flapjes in zo’n 20-25 minuten goudbruin. Meteen serveren.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...