14 april 2014

Caribische tiramisu

Als je me al langer volgt, dan weet je dat tiramisu mijn favoriete toetje is. Romig, zacht en met een vleugje alcohol. Er zijn weinig dingen waar je me een groter plezier mee doet dan dat.

Het leuke van tiramisu is dat je er eindeloos mee kunt variƫren. Vriendin L. maakte deze caribische versie. Het gebruik van Malibu geeft dit toetje een heerlijke kokossmaak. In combinatie met de banaan is dit helemaal heerlijk. Ik waande me echt even op een caribisch eiland, met mijn voeten in de zee.

Zoek je dus nog een zomers toetje? Zoek niet verder en probeer deze gewoon. 



Voor 4 personen, van Allerhande
Ingrediƫnten:
  • 100 g verse roomkaas
  • 40 g witte basterdsuiker
  • 75 ml slagroom
  • 4 el Malibu (iets meer mag ook, gebruik dan minder water)
  • ½ pak (+/- 90 gram) lange vingers 
  • 2 bananen, in lange plakken
  • cacaopoeder, om te bestuiven

Bereiding:
  • Doe de roomkaas en suiker in een kom en roer los. Klop in een andere kom de slagroom stijf en spatel deze door het roomkaasmengsel.
  • Schenk de likeur in een diep bord en voeg 100 ml water toe. Haal de lange vingers er een voor een door en bedek de bodem van een cakevorm met de lange vingers, de gesuikerde kant naar beneden. Als de lange vingers niet passen, snijd ze dan op maat. Verdeel 1/3 van het roomkaasmengsel erover en dek af met de helft van de plakken banaan. Maak dan weer een laag met lange vingers, bedek met de rest van de plakken banaan en eindig met de rest van de roomkaas.
  • Dek de tiramisu af met vershoudfolie en laat minimaal 3 uur opstijven in de koelkast.
  • Stort de tiramisu op een bord. Laat de cake niet makkelijk los, leg dan 2 min. een theedoek doordrenkt met heet water om de vorm heen. Bestrooi de cakes met cacaopoeder. Als je een vork boven de tiramisu houdt terwijl je de cacao erop strooit, krijg je de mooie tekening die je hierboven op de foto ziet.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...