28 maart 2014

Havermoutmuffins met bosbessen en amandelen

Ik heb eigenlijk altijd wel een pak havermout in huis. Op het pak van Quaker staat achterop een recept voor havermoutmuffins. Nu had ik een bakbui en dit recept staarde me al weken aan, dus de keuze was uiteindelijk snel gemaakt.

Omdat ik een recept nooit kan laten zoals hij is, heb ik bosbessen en amandelen toegevoegd aan dit recept. Gelukkig maar, want echt gezond zijn deze muffins niet en met wat fruit en amandelen er in heb ik toch het idee dat het net iets minder slecht voor je is. ’t Zit allemaal tussen de oren.



Voor 12 muffins
Ingrediƫnten:
  • 100 gram havermout
  • 250 ml kokend water
  • 125 gram gesmolten roomboter
  • 150 gram suiker
  • 2 eieren
  • 175 gram zelfrijzend bakmeel
  • 1 tl bakpoeder
  • 1 tl vanille extract
  • Snufje zout
  • Flinke handvol fijngehakte amandelen
  • 50 gram bosbessen (eventueel ontdooid uit de diepvries) 
Bereiding:
  • Verwarm de oven voor op 190 graden en vet een muffinvorm in met boter.
  • Meng de havermout en het water en zet aan de kant. Klop de roomboter en suiker luchtig. Voeg hier de eieren en de vanille aan toe. Meng het bakpoeder met het bakmeel en zout en meng dit door het botermengsel heen.
  • Voeg de havermout, amandelen en bosbessen toe aan het beslag en roer door tot alles gelijkmatig verdeeld is. Verdeel het mengsel over de ingevette muffinvormpjes en bak ze 25-30 minuten of tot goudbruin en gaar.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...