10 maart 2014

Balletjes uit de oven

Hoewel ik groot fan ben van 24Kitchen, ben ik niet zo gek op het programma De Makkelijke Maaltijd. Ik vind niet alle koks even leuk en sommige recepten vind ik wat vreemd omdat er dan, in mijn ogen, te veel gefocust wordt op een twist geven aan een klassieker. Een enkele keer zit er echter wel iets tussen waar ik heel blij van word.

Deze balletjes uit de oven bijvoorbeeld. Eigenlijk doodeenvoudig, het sausje is ook zo in elkaar gedraaid, maar wat er uiteindelijk op tafel verschijnt, doet vermoeden dat je er best even mee bezig bent geweest. En dat valt dus best mee. Bovendien zijn gekookte aardappels erbij eenvoudig maar prima, dus in combinatie met wat gebakken paprika, ui en champignons afgemaakt met wat appelciderazijn (probeer het eens) hadden we een fantastisch gerecht op tafel.



Recept van De Makkelijke Maaltijd, voor 4 personen
Ingrediënten:
  • 400 g rundergehakt
  • 1 ei
  • 3 el paneermeel
  • olijfolie om in te bakken
  • 200 ml ketchup
  • 100 ml water
  • 5 el bruine basterdsuiker
  • 1 el sojasaus
Bereiding:
  • Verwarm de oven voor op 220 ºC.
  • Kneed het gehakt ei en paneermeel door elkaar. Rol hier balletjes van met een doorsnee van ongeveer 4-5 cm. Doe wat olie in een ovenschaal. Leg hier de balletjes op. Bak ze ongeveer 15 minuten in de oven.
  • Meng de ketchup, het water, de sojasaus en de bruine basterdsuiker. Giet dit over de balletjes en bak de balletjes nog 15 minuten in de oven.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...