14 maart 2014

Cowboy hash

L. ging ‘s avonds klussen bij mensen die net een nieuw huis hadden gekocht. Of ik wilde zorgen dat we vroeg konden eten en of ik kon zorgen voor een stevige maaltijd. Natuurlijk, geen probleem!

Gelukkig was ik een paar dagen voor dit verzoek een recept tegengekomen voor Cowboy hash. Annabel Langbein maakte dit recept voor hardwerkende cowboys in de Nieuw Zeelandse bergen. Nu was dit recept eigenlijk bedoeld als ontbijt maar ik wist zeker dat ik L. een groot plezier zou doen als ik dit als avondmaaltijd neer zou zetten. En inderdaad, hij vond het heerlijk en hij heeft er de rest van de avond goed op kunnen klussen.



Aangepast van Annabel Langbein, voor 2 personen
Ingrediënten:
  • 400 gram aardappels, bijna gaar gekookt
  • 2 uien, gesnipperd
  • 100 gram chorizoworst, in blokjes
  • 2 tl komijnpoeder
  • 2 eieren
  • 1 el olijfolie

Bereiding:
  • Bak de chorizoworst in een droge pan tot het vet er uit komt en de blokjes krokant zijn. Haal de blokjes uit de pan en laat het vet zitten. Bak in dit vet de uien en de aardappels tot beide goudbruin zijn. Voeg dan de chorizo en de komijnpoeder toe en bak nog even goed door.
  • Bak de eieren in de olijfolie zo dat het eiwit stevig is en het eigeel nog vloeibaar. Verdeel het aardappelmengsel over de borden en leg hier het ei op. Meteen serveren.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...